>
Erősziget - Funkcionális Edzőterem

Hogyan legyél motivált

Tovább


Veled is volt már olyan, hogy nehezen vetted rá magad, hogy lemenj edzeni, vagy egyáltalán kikelj az ágyból?





Jó hírem van: nem vagy egyedül, emberek vagyunk!


Aki huzamosabb ideje eddz repetitíven, azzal igenis történhet ilyen. A motiváció nem egy képesség, amit, ha elsajátítunk, akkor onnantól kezdve minden egyes nap céltudatosan kelünk és fekszünk. A motiváltság egy érzés vagy állapot, ami háttérbe tud szorulni, el tudjuk veszíteni, viszont a célunk az, hogy minél hosszabban fent tudjuk tartani. Ezért dolgozni kell.

De mégis min változtass, hogy újra maximumon legyen az eltökéltséged?




1. Határozz meg realisztikus célokat!


A célok fontosak lehetnek, mert visszacsatolást adnak a haladásunkról, megmutatják, hogy jó-e az irány, vagy éppen változtassunk valamin, fenntarthatják az érdeklődést. De ezért épp olyan fontos, hogy realisztikus legyen a célmeghatározásunk. Amikor célokról beszélünk, általában egy hosszabb távú célt szoktunk meghatározni (teleszkóp célok), és egy vagy több rövidebb távú célt (mikroszkóp célok). A teleszkóp célok általában hónapokat, néha éveket ölelnek fel. Lehet ez egy esemény, egy áhított testsúly elérése, vagy egy olyan súly felemelése, amire ezelőtt soha nem voltál képes. Mindig a hosszú távú cél meghatározásával kezdj először, aztán tudsz rövidebb célokat hozzácsatolni. A rövidebb távú mikroszkóp céljaid pedig olyanok, mint a részcélok, “checkpointok”, mivel visszacsatolást tudnak adni a haladásról. Minden részcél teljesítése egy új mérföldkő a célod eléréséhez! Ezek általában heteket, vagy maximum hónapokat ölelnek fel. Lehet az előző példánál maradva egy fogyási mérföldkő, vagy egy olyan megmozgatott súly, amire eddig szintén nem voltál képes, de lehet akár az is, hogy egyszerűen csak lemész edzeni. Gondolkozz kicsiben, hogy utána igazán nagy dolgokat érhess el! Mindig úgy válaszd meg a célt, hogy követhető és teljesíthető legyen. Inkább lőj alá: sokan követik el azt, hogy túl nehéz célokat tűznek ki és ha nem érik el, az éppen az ellenkező hatást váltják ki náluk.





2. Menj le edzeni!


Sokszor a motiváltság állapotát a tett megelőzi. Így néz ki a motiváltsági képlet

Akció vagy tett+konzisztencia=motiváltság(eredmény)

Lesznek olyan alkalmak, amikor olyan lesz lemenni edzeni, mintha a fogad húznák, de hidd el, utána hálás leszel érte, ha akár a felét is tudod teljesíteni. Hiszen akkor pont 50%-kal tettél bele többet a semmihez képest, és ez tényleg számítani fog. Minden egyes edzésed egy puzzle a nagy kirakósban. Sokszor mondják azt is és valóban igaz, hogy a rendszeresség üti a tehetséget, magyarul hiába van valakinek csoda genetikája, ha nem használja ki. Borzasztóan nagy egyéni sikereket lehet elérni pusztán azzal, ha valamit repetitíven csinálsz, ez az edzés világában is extrémen érvényes.





3. Tedd mérhetővé a sikert!


Dokumentáld azt, ami új egyéni csúcs, vagy haladást jelent az aktuális célod felé vezető úton. Ezt nem kell feltétlenül időhöz kötni. Esetleg mínusz egy centi a hasi körméretből, egy erősebb fekvenyomás, jobban menő húzódzkodás, vagy csak egy jóleső edzés – nem kell túlbonyolítani. Légy pozitív!





4. Vezess edzésnaplót!


Írd le, hogy hogyan érzed magad akár a telefonod jegyzetébe vagy egy naplóba. Skálázd a motiváltságod 1-10-ig szubjektÍven. Menj le edzeni, majd az edzésed után írd bele a jegyzetbe, hogy hogyan érzed magad: meg fogsz lepődni, milyen hálás leszel magadnak





5. Egyszavas motiváció


Írj egy szót a telefonba háttérképnek, esetleg írd egy “post it” papírra, helyezd ki a hűtőre, a kocsiba, illetve bármilyen olyan helyre, ahol sokszor megfordulsz és a figyelmed középpontjába kerül. Ez a szó pozitív töltetű kell, hogy legyen, és azt a célt kell szolgálja, hogy eszedbe juttassa a célod. Például: egy esemény dátuma, egy testsúly cél, egy felemelt súly, vagy esetleg csak egy olyan szó, ami boldogságot sugárzik számodra. A szavaknak ereje van, ha minél többször jön veled szembe ez a szó, annál többször fog a célodra emlékeztetni, tudat alatt is, ezzel jó eséllyel növelsz pozitív irányba a motivációs rátán!

Akcióterv Neked:

1. Határozz meg egy realisztikus hosszú és rövidtávú célt magadnak!
2. Menj le edzeni, és meg köszönőd később magadnak!
3. Dokumentáld a fejlődést!
4. Vezess edzésnaplót!
5. Találd ki a saját “egyszavas motivációdat”!


Ha felkeltettük a figyelmedet, akkor írj nekünk a "kapcsolat" résznél.

Kapcsolat

Itt találhatsz meg minket

Szigetszentmiklós 2310 Bíbor u. 8621/1

06 70 677 7981